Sjukhuset

Idag har jag vart på sjukhuset direkt på morgonen, håhå, så jag missade en lektion (A) Aja, det var en vanlig rutinkoll (som jag går på var tredje månad för min diabetes)
Och jag fick lite hjälp med några pumpinställningar nu när jag fått en ny, en ny som inte hade mina gamla inställningar såklart.
Sen så har jag också tagit ett blodprov i armvecket då dom kollar dels för Gluten-allergi och sköldkörtlarna, då diabetiker lider större risk att drabbas av någon av dom.
Blodprovet för övrigt gick bra, jag har rätt så "dolda" blodådror så det kan vara svårt att träffa en ådra. Men dom två senaste gångerna som mina fina diabetessköterskor tagit blod från mig har dom träffat perfekt på försrta försöket, vilket besparar mig en hel massa obehag.. Jag gillar inte när dom gräver i armen som dom gjorde på Näl när jag låg inne där... .___.

Sen så köpte pappa och jag emla-plåster som jag fortfarande använder när jag byter pumpslangen i magen och även lite hostmedicin till mamma samt panodil till både mamma och Lisa som är sjuka nu.
Haha, jag är på sjukhuset ganska ofta där och träffar mina läkare och sköterskor så man lär ju känna varandra ganska bra, så vi kan allt ha det både kul och mysigt. ^^

Sen så kollade dom såklart mitt långtidsvärde (blodsockret - hba1c) som låg hur bra som helst! Jag har lika bra värden som en frisk person och det känns skitbra! Dessutom sa dom att jag låg typ.. Bäääst av diabetikerna däär, hååhå, jag fick en guldstjärna på mitt papper för att det skulle bli extra fint. :3

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Mamma

Duktig chey <3

2012-02-17 @ 15:33:07
Postat av: Anonym

Halloj mitt "lilla" kusinbarn ;)



Jag åkte ju in på NÄL 13/4 & har fått diagnosen diabetes, har inte fått reda på om det är typ 1eller 2 än men de gissa på typ 1.



Din morbror Henrik tipsade mig om din blogg.

Du är duktig på att skriva!



Kramar //Maria Strandberg

2012-05-13 @ 19:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback