Don't forget - You are beautiful, just the way you are.

Jag bestämde mig för att skriva om typ kroppskoplex.

Jag som tonårstjej får höra en hel massa smutskatningar, folk som nedvärderar och förolämpar sig själva.
"Jag är så tjock!"
"Jag är ful!"
"Varför kan jag inte vara som hon/han?"


Att jättefina människor klagar på att dom väger för mycket, att dom har lite fett på magen, att dom vill se ut som en annan.
"Jag vill också vara snygg.."

Sånt här får mig att må något förskräckligt att folk inte kan acceptera sig själva, och hur elak jag må låta nu, så hjälper det inte hur mycket man än må klaga. Vill man ha en kropp som t ex Cameron Diaz, så måste man ju jobba för det, right? Precis som hon har gjort.
Men jag fattar inte varför man måste ha den "perfekta" kroppen, den "perfekta" hyn osv för att kunna acceptera sig själv, för att förstå att de som älskar en accepterar en hur man än ser ut, hur mycket man än väger.
Hur bra man än ser ut så kan man inte nöja alla, du kanske själv ligger på kvällen och tänker på "that special someone", så kan du vara säker på att det finns åtminstone en person som ligger och tänker på just DIG. Som tycker att just du är den vackraste, sötaste och underbaraste individen som existerar, som inte vill något annat mer än att vara hos dig.

Vart man än är, hur man än ser ut, finns det folk som älskar en, och det borde man själv också kunna, man ska kunna älska sig själv, man ska kunna tycka att man själv är sktisnygg och jättesmart. Men det verkar inte riktigt accepterat i vårat samhälle, att ge sig själv beröm, att säga "det där gjorde jag bra", det verkar inte vara accepterat att tycka att man själv ser bra ut...

Jag tycker själv att en del är bara töntiga när gäller framförallt ens vikt, en dels viktmål är så litet att de skulle vara grovt underviktiga, när de redan är jättesnygga, precis som de är!
Men det finns ju såklart en hel del barn, ungdommar och vuxna som har riktiga komplex, och jag tänker på dessa personer varje dag.

Jag har en massa ord i huvudet, jag skulle kunna sitta och skriva i en evighet känns det som.. Och jag vill bara ha det klart att detta är ett åsiktsinlägg av mig, och det är inte riktat till någon personligen och är det någon som på något sätt känner sig kränkt eller liknande så är det bara att säga till, så tar jag bort inlägget direkt. Det sista jag vill är att få folk att må dåligt, jag vill att ni alla ska börja älska er själva, se det positiva och alla de underbara sidorna ni har!
Tänk inte på om du har en för stor näsa, tänk istället på dina underbart vackra ögon! (t ex)

VI ÄR ALLA VACKRA OCH VI HAR ALLA RÄTT ATT ACCEPTERAS SÅ SOM VI ÄR, ÄVEN AV OSS SJÄLVA!

//Lisa




Kommentera inlägget
Postat av: Mamma

Du är så klok ibland :-) <3

2012-01-06 @ 17:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback