Really?

Nu ska jag berätta någonting som ständigt stör mig:
 
Sådana här kommentarer:
 
Kommentarer som skrivs enbart för att fiska nya läsare till sina bloggare. De kommenterar inte ens något som är relevant för inlägget, antagligen för att de inte läser utan har skrivit några meningar, kopierat den och går in på varenda blogg de kan knappa in i adressrutan och klistrar in det på första bästa inlägg. Sådana kommentarer får bara mig att tänka att jag absolut inte tänker besöka deras bloggar just för att de bara är ute efter högre besökarsiffror och fler kommentarer. 
 
Egentligen känns det lite respektlöst på något vis, har de någonsin hört uttrycket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" och jag tror inte jag behöver beskriva det mycket närmre mer än att om någon går in på vår blogg och kommenterar med ett visat intresse så kommer det att bli ömsesidigt. Om någon gör så så brukar jag vilja ge någonting tillbaka och det kan i ett sånt här läget vara att jag lägger lite tid på att följa tillbaka deras blogg. Om någon skickar en kommentar som ovan så vill jag knappt veta av bloggen, inte ens vara så tråkig att jag skickar en lika obryende kommentar tillbaka. 
 
Och när personen i fråga är så "artig" att denne till och med frågar hur alla spamoffer mår för att få lite mer liv och intresse i kommentaren så blir jag nästan ännu tröttare.. Jag menar vem kommer svara på det ändå? Det är en retorisk fråga som bara är meningen att få kommentaren att se trevligare ut och skapa mer intresse. 
 
Nä, nu har jag klagat färdigt. Fast det vore förståss kul om något blindstyre gick in på bloggen och la precis en sådan kommentar på just detta inlägg utan att veta vad denne faktiskt kommenterar.... 
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Lisa Brännström - Dressage By Lisa

Jag läste hela inlägget kan jag börja med att säga ;) Håller med till 100%! Känns så fruktansvärt otjatat och oartigt att hålla på så. Väldigt fake och jag blir som dig, går inte in på bloggen. Jag älskar att få kommentarer - så länge de är relevanta för inehållet!

Svar: Haha, härligt att du håller med! Fruktansvärt irriterande är det!
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-11-21 @ 23:06:32
URL: http://dressagebylisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback