Åsiktsinlägg - Utröstning.

Kingsland. John Whitaker. Skapa. Lamicell. 

Eller, så tar man och köper ett helt vanligt schabrak från Hööks. Det går exakt lika bra att rida med, jag tror faktiskt inte hästen känner så stor skillnad, så länge det inte är ett schabrak som inte har någon som helst passform vill säga. 
Men hur viktigt är det med märken? Jag tycker faktiskt det är sorligt, jag får en känsla inom mig, som jag inte vet riktigt hur jag ska beskriva. Vi kan säga som så, att det är ingen bra känsla. 
 
Jag rider med hööksschabrak, ullaredsridbyxer, ärvd stalljacka, 199krs träns, begagnad sadel osv. Och jag ska inte säga att jag inte bryr mig om märken, för då ljuger jag. Och jag ljuger också om jag säger att jag inte tycker det spelar någon roll hur utröstningen ser ut. Men jag tycker det är orättvist faktiskt, jag tycker det är orättvist att så många har så otroligt mycket olika märkeskläder, åker på tävlingar varje helg, har tre fina ponnys. Det som skär lite extra, är att dom oftast inte fattar vilken tur dom har! Det finns så många, som bara önskar sig en häst. Men dom har inte möjlighet till det. Kanske har inte familjen råd, dom bor i stan, har många andra syskon oav. Jag är jättetacksam att jag har mina två hästar, men märkesutröstning på eller inte.
 
Och jag vet, att det faktiskt finns folk som trycker ner andra som inte har lika dyr utrösting som dom själva. Men HALLÅ, dags att vakna! Det är ju fruktanssvärt!
 
Jag betalat inte 700 för ett schabrak, hellre "slösar" jag de sakerna på saker som får hästen att må bra, och inte bara får mig att må bra i 3 minuter över att jag fått en till dyr märkessak. För jag har lärt mig, att det spelar ingen roll hur mycket saker man än har, man blir inte lyckligare för det, man blir lycklig på det lilla men rika, rikt på kärlek. Så, istället för att slösa pengar på märken, så slösar jag dom på Natural Horsemanship lektioner och ridlektioner, allt för att lära mig mer så jag på allra bästa sätt kan ta hand om de undebara vänner som står i just min hage. 
 
Vad tycker ni? Om ni nu förståt något av detta virriga inlägg, haha.
Vad tycker NI? :)
 
// Emmy

Kommentera inlägget
Postat av: Daniela

Hej!
Allt bra?

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, lovar att du inte kommer ångra dig :)

2012-10-09 @ 16:28:08
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback